Tankar från en mintkväka

Alla inlägg under juni 2012

Av mintkvakan - 19 juni 2012 12:22

Ja nu va det så där länge sen som jag bloggade igen, men det känns som att man har en massa andra viktigare saker för sig! Som stirra på bebis, umgås med resten av familjen samt jobba lite.


Ja just det! Jag har fått jobb. Nattjobb på Gläntan i Fjärdhundra. Blir en bit att åka, men det har löst sig superbra genom att F slutar ju 16, så då kommer han hem, vilar en stund efter jobbet, för jag har ju förhoppningsvis sovit hela dagen ihop med Lillskrot. Sen tar han Lillskrot och jag åker till jobbet.


Och ett tag så funderade vi på hur tusan F skulle ta sig till jobbet då vi bara hade en bil. Men då kom vi ju på att han har två arbetskamrater som bor runt hörnet som han kan åka med till jobbet, när jag har bilen...


Men så kom en blocketannons som vi nappade på. En Ford Galaxy Ghia från 2004. Mycket bil för lite pengar. Visst det va lite som behöver fixas på den, ex huven tror att den är Dalmatiner, nya däck, och lite annat smått och gott som F fixar allt eftersom.


Så den köpte vi. Och det innebär att Draken numera är min!


Våran nya bil!


Innan det så har F hunnit med att fylla år och det innebar smaskig jordgubbstårta och besök av diverse familjemedlemmar.


 

Jordgubbstårta och farfar G med Alfred.


Ja jag har ju fått min första plåtskada på Draken... Men förhoppningsvis kan T hjälpa mig lite med att få ordning på det. O_o


Min stackars Drake!


Lillskrot har hunnit med att bli över 2månader. Och på senaste BVC-kollen så vägde han 4940g och va 55,5cm lång.


Nu dags för kaffe o bebismys!


Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards