Tankar från en mintkväka

Alla inlägg under februari 2011

Av mintkvakan - 28 februari 2011 10:09

I morse hade jag nog en hörselorgasm... *hahahaha*


Ja jag dammsög i vardagsrummet samtidigt som jag lyssnade på RixMorgon Zoo. Och dammsugaren överröstade inte radion! Därav hörselorgasmen...


Nu är diskmaskinen klar hör jag.. Eller inte hör.. Den är tyst därav vet jag att den är klar!


Nä men meningsfullt inlägg detta blev då! Eller inte!


Hörs en senare!


    

Av mintkvakan - 26 februari 2011 20:11

Visste du följande?


Att du kan få tillbaka mellanskillnaden på en vara du köpt om den kommer ut med ett billigare pris inom 30 dagar?


På Media markt kan man det!


Min karl köpte en USB-hdd i mitten på februari för 599:-, idag när vi va in och kollade på snabeldrakar frågade jag om dom kommer ha rea på den jag ville ha, för det är ganska störande att man köper något och sen ser samma sak i nästkommande reklam för ett par 100:- billigare. Då sa han att om man handlar något hos dom och den kommer ut till ett billigare pris kan jag komma in med mitt kvitto och få tillbaka det som skiljer.


Men det måste ske inom 30dagar...


Tillbaka till hårddisken då... Idag kostade den 499:- så vi sa till, och mycket riktigt. Vi fick 100:- tillbaka!


Så nu ska jag inte sätta upp min "ingen reklam tack" skylt på 30 dagar. För blir det rea på min dammsugare ska jag jävlar imig ha mellanskillnaden tillbaka.


Nu är det dock Melodifestivalen på TV... Men jag zappar nog vidare, för det låter inge bra!


Hörs senare!


  

Av mintkvakan - 26 februari 2011 16:44

Öh nä... Inte riktigt så men det blev en sammanslagning av igår och dagens händelser i en enda rubrik...


Igår hade jag och min älskade Skrutt egentid med varandra. Vi kollade runt på bokrean (hans val...) Han ville ha en Kråkebok.


   

Vi hittade ingen Kråkebok... Men däremot hittade vi gottis på Tammerfors!


Idag då?


Ja idag bar det av till Västerås. Media Markt med andra ord. Och där haffade jag en säljkille och sa: Vilken dammsugare säljer du till mig om jag säger så här: Jag har barn, en hund som hårar påtok för mycket och en budget på 1500:-? Han tänkte en stund och visade mig sen två olika snabeldrakar. En Eletrolux och en Philips. Elektroluxen va ganska bra, men det va lite högljud... Sen prövade jag Philipsen och det va kärlek från första suget... Eller ska man skriva draget på mot golvet? (SLUTA FLINA DIN SNUSKHUMMER!!!!) =))


Och den va TYST!! Så tyst så jag efter att jag pratat en stund med säljaren frågade: "Den är fortfarande på va??" "Ja svarade han.... Jag hörde inte det.


 


Så nu söker min gamla dammsugare ett nytt hem. Den är lite speciell och kräver någon med lite vana och en fast hand! Annars finns risken att man tappar humöret på den. Jag vill ha 60:- för den, då får du med 3 dammsugarpåsar också. Vill du ha den gratis får du köpa dna egna jävla påsar!


Väl tillbaka i Enköping, valde vi att stanna till på MAX. Fredde prövade deras nyaste tillskott i MAXfamiljen Grand DeLuxe. Dyr burgare. Smakade tydligen helt okej, men det va inget att skryta över... När han tog en tugga så föll fyllningen ut på andra sidan... HAHAHAHAHA!!!


 


Lite senare kommer jag blogga om något jag lärt mig på Media Markt idag! Något som gjorde att jag där på plats tjänade 100:- (åt Fredde....)


 

Av mintkvakan - 24 februari 2011 21:47

Jag har gått och blivit torsk på kanal 5s serie Stylisterna, och då ploppade en liten fundering upp...



  • Vem stylar en stylist?

För vissa ser ja hur ska man uttrycka sig... För djävliga ut! Skulle aldrig gissa på att vissa är stylister! Herregud! Tittar dom sig i spegeln innan dom går utanför dörren? Behöver jag en stylist som säger åt mig att jag ska se ut på ett visst sätt då ska väl inte han/hon se ut som en tunna avföring?


  

  • Negatva bloggare

Varför bloggar vissa enbart när något går galet i deras liv? Eller när dom mår skit? Dom som orkar läsa dessa bloggar kanske vill veta när personen mår bra? Eller använder dom enbart sin blogg till att få sympati av människor som inte vet vem bloggaren/bloggerskan är?


  • Hundägare:

Ja inte alla hundägare dock... Jag är ju en själv. Men dom jag stör mig på är dom som låter sina satans hundar bajsa MITT PÅ TROTTOAREN/GÅNGBANAN och struntar i att plocka upp!! Jag skiter fullkomligt i om hunden bajsar i diket eller på sidan av vägen, men bajsar din satans hund mitt på gatan får du fan plocka upp! Jag hoppas verkligen att alla dom som låter bli att plocka upp vid dessa tillfällen kommer att trampa i den största bajshög dom sett så dom fattar hur störande det är!!

Och sen dom där ägarna som har obstinata hundar... Spelar ingen roll om det är en liten hund eller stor. Ras oviktig. Men står din hund och morrar och tuggar fradga vill jag inte höra följande ord från din mun: "H*n är snäll, h*n vill bara leka/hälsa!!" Up yours!! Får din hund hälsa på min i det stadiet så kommer min hund bli uppäten!!


 

  • Grannar:

Ja det finns ju grannar och så finns det graaannaar! Mina är av den dåliga sorten. Dom har fått för sig att dom är dom enda som bor i denna trapp. Och till råga på allt så är det en "ny" familj denna gång. Dom andra har lugnat ner sig lite granna. Nu är det en familj som jag antar består av typ 17 barn och 10 vuxna. Åtminstonde låter det så när dom går upp/ner för trappen. Det eller så har det börjat springa en satans insatsstyrka i trappen med jämna mellanrum! BAJSGRANNAR!



Okej nu har jag oggat klart! Några frågor?? Egna tankar på detta??


 

Av mintkvakan - 24 februari 2011 10:04

Måste bara skryta lite om världens bästaste son...


Han har idag städat HELA vardagsrummet! Inkl. dammsugit. Han är 8 fyller 9 i april! Snuttungen!!


Visserligen mutade jag med lite äventyr imorgon om han hjälpte sin sjuka mamma idag. Men iaf. Jag bad honom plocka undan allt skräp (godispapper osv) så jag kunde dammsuga sen.



Men han plockade undan skräpet tog ut lite disk till köket och sen plocka han snyggt i bokhyllan och sen dammsög han!


Bästa ungen i staden idag!!


  

Av mintkvakan - 24 februari 2011 08:43

Fortfarande febrig och sjuk! Halsen värker, dock inte lika mycket idag som igår och i förrgår, så kanske... bara kanske är denna skit påväg att försvinna!


Igår orkade jag tillochmed plocka undan lite skit och småprylar som låg överallt, så kanske orkar man dammsuga idag. Måste göras i hallen iaf... Det är så mycket grus där att det är en riktig plåga att gå där utan skor på fötterna. Så det är tur att man har tofflor! ;)


Ska se till att få inköpslistan klar tills i morgon också. Då det ska storhandlas. Tanken är att jag och skrutt ska ta oss till affären och helst hunnit klart innan karl slutar jobbet. Så jag har planerat det så här: Buss ner på stan först (bussen går ju inte dirkt till affären), in på apoteket köpa ipren, hostmedicin, nässpray och andra prylar som är bra att ha hemma när man är sjukis! Sen vidare med nästa buss till affären och handla och förhoppningsvis är i klara när karln slutar jobbet och kan plocka upp oss. Annars kommer han och gör oss sällskap inne i affären.


Tror även att det kommer en Anch förbi på fredag... Har inte hört något mera än. Men om du bruttan läser det här: Min förkylning delar jag gärna med mig av helt utan extra kostnad!! =D Man ska ju dela med sig har jag hört.


Och det va länge sen vi sågs så det är ju ganska typiskt att man gick och blev dunderförkyld nu!


Sen är det så surt att man inte kan jobba, när jag vet att man behövs. Och jag vill ju jobba. Inte inom hemtjänsten dock, men man får väl ta vad man får i dessa tider? Eller?


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen trava ut 14 minusgrader med vovven. Han lider dock inte av att det är kallt ute. Han har inte ens tid att bli trebent då det springer en löptik i krokarna nu... Så det är jag som släpar in honom så fort han har gjort det han ska.


Och i morgon tror jag även att mina paket kommer. Jag väntar på ett från korsetten.se och från Jotex. Jotex hade jag ingen aning om, eller ja jag hade glömt bort helt enkelt. Men jag fick ett mejl i går: "Dina varor är nu packade och skickade...." Korsetten.se är min födelsedagspresent till mig själv. =)



Den är sååå snygg! Tycker jag iaf, och det är ju det som räknas då det är jag som ska ha den på mig! Eller hur?


Finns en massa snygga bustiers på sidan också, men så länge jag lider utav "inga-boobs-syndrom" så kommer jag inte kunna ha någon av dom!


Nä kaffe va det!


  

Av mintkvakan - 22 februari 2011 15:24

Då det är dags för mig att fylla år snart så kommer här en liten önskelista:


  • Termosmugg (helst en rosa)

  • Fantasia och/eller Fantasia 2000 (Disney klassiker som saknas i samlingen)

 

  • En golvlampa, en sån där tvådelad. En del som lyser rakt upp i taket och en som går att vinkla så man kan läsa/brodera eller what ever!

  

Ja detta är väl vad jag kom på nu, så här febrig och dann som man är... Kommer nog säkert en Önskelista del 2 snart...



  

Av mintkvakan - 22 februari 2011 12:44

Jag orkar seriöst inte vara sjuk mera nu, hostar ju för tusan lungorna ur mig!


Sonen är desto piggare, han leker med lego i soffan. Jag ligger i soffan, surfar, glor på Tv är ynklig och tycker allmänt synd om mig själv...


Ska väl fixa något att äta till oss. Få ihop så det räcker till en matlåda eller två, så F kan käka när han kommer hem, pallar fan inte laga mat idag...


Nä mat va det!


  

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards