Tankar från en mintkväka

Alla inlägg under mars 2011

Av mintkvakan - 30 mars 2011 10:55


Här har ni filmsnutten... Äntligen!!


 

Av mintkvakan - 30 mars 2011 09:43

Ena dagen har man full åtkomst till MedVind och nästa kan man bara se till 31/3... Hade lagt in hur jag kunde jobba under hela april...


Mejlade till VoB och frågade vad som hänt med min MedVind och får till svar "du får inte fortsätta hos oss".


Nähäpp! Varför inte frågade jag då... Får se vad hon svarar...


Dom vill ju att man gör följande om man är anställd hos dom:


  • Lägger in sin tillgänglighet
  • Ändrar i god tid om det blir förändringar
  • Svarar när dom ringer/smsar

Jag har gjort följande:

  • Lagt in min tillgänglighet (har varit tillgänglig nästan hela mars fått 3 arbetsförfrågningar)
  • Ändrat om det behövts
  • Svarat när dom ringt/smsat (har missat 1 samtal/sms från dom). Men det va fan Tele2s fel. Fick smset 2 timmar efter det va sänt.

Jag har avböjt ett par gågner, men då har dom frågat om jag kunnat jobba på tider som jag inte har varit tillgänglig på (skriver jag att jag kan jobba 20-07, så har jag antagligen annat för mig före det... Eller? Annars hade jag ju skrivit att jag kan jobba ex 07-22 eller??)


Samma sms problem har jag haft under dagarna som Evve va här... Hon skickade ett sms 05:22 som jag fick ca 10:15...


Men men... Jag hoppas dock på att jag får sommarjobba iaf, det borde jag få. Chefen ansällde mig ju direkt förra sommaren. Då va jag inte på VoB. Men vi fpr väl se....


Nu ska jag glo på TV... Och tjura!


 

Av mintkvakan - 29 mars 2011 20:07

Här kommer lite bilder från idag...


Har en filmsnutt också, men den vill inte ladda upp sig vare sig på tuben eller här i bloggen... Så jag ska bråka med den imorgon för idag är jag på tok för trött!


                       


Bildförklaringar:

  1. Nyduschad och redo för op.
  2. Väntar på doktorn och spelar på mammas mobil.
  3. Myser med Oskar.
  4. Nerkörd till op. Väntar på att jag ska få på sig rätt kläder så jag kan följa med in. Kolla in doktorn som posar så fint för kameran.
  5. Jag i dagens absolut hetaste outfit.
  6. Frukosten vi käkade medans skrutt opererades.
  7. Skrutt på BUVA.
  8. Utsikten från sal 11.
  9. En uttråkad jag som väntar på att Skrutt ska vakna igen.
  10. En vaken skrutt som äter piggelin.
  11. Skrutts droppnål.
  12. Skrutt mumsar pannkakor.

Dagen idag har varit låååång!!


Klev upp 05, väckte Skrutt. Och så fick han klä på sig medans söt va och hämta bilen och rastade Bamse. Åkte härifrån 05:20 ca och va framme på Akkis en timme senare. Fick vänta en stund innan vi blev visade in på salen.


Sen va det dusch för skrutt. Sen fick han mediciner. Och 8:00 kom doktorn, 08:15 rullade vi ner till op. 08:45 ca gick vi och fikade frulle. 9:30 gick vi till BUVA och satt hos skrutt.


10 kom vi upp till salen igen. Och skrutt sov vidare till 11 ca...


Sen började kampen med att få honom att gå på toaletten. Han fick inte åka hem om han inte kissat och ätit något.


13:30 fick vi åka hemåt igen! Yeeej!!


Hemma strax efter 14, beställde pizza då ingen hade ork/lust/energi till att laga mat idag!


Själva operationen gick snabbt och bra. Inga komplikationer. Så nu är det LUGNOFIN AB som gäller resten av veckan.


Skriver kanske ett par rader till i morgon då jag förhoppningsvis får filmsutten att funka!


Och ett jättetack till Jesper som tog hand om Bamse idag medans vi va borta. Det va guldvärt!!


 


Av mintkvakan - 26 mars 2011 21:55

Blev en sväng till V-ås idag...


Evve köpte en dild... jag menar plattång, men ja.. Hon kan kalla den vad hon vill jag ser ju vad det är... Eller vad det ser ut som... Döm själva...


*skrattar*


 

*skrattar lite till*


 

*andas*


 

Det är en plattång... Men ja ni ser ju själva...


Jag gjorde också lite fynd:

och

och

och


Sandalett från <a href=Skopunkten.com"
border="0" />


Sen köpte man lite annat smått och gott, men detta va det viktigaste av det man fick med sig hem idag... Lite bilder kommer vid ett senare tillfälle... (läs: när jag förstått hur jag får in bilderna från mobil till dator...)


Nu ska jag glo vidare på internet!!


 

Av mintkvakan - 25 mars 2011 21:30

Hittade en lapp i min postbox för nån timme sen...



Ska jag skratta eller gråta nu?


Uppenbarligen så läste inte han lappen han fick av mig...


Och för er som inte läst dom andra tre inläggen så länkar jag till dom nu...


Grannfan del 1 aka Satans Grannjävel

Grannfan del 2 i detta inlägg kan man läsa om lappen han fick av mig.

Grannfan del 3


Ska man kanske gå till Akelius igen och säga att jag nu börjar känna hotad av grannen?


 

Av mintkvakan - 23 mars 2011 13:49

Nu är det vår i mitt hörn...


Påskriset har börjat blomma...



Visst är det vackert? Och det hartyp hänt över natten! Jag har kollat på riset varje dag sen jag tog in det... Och idag har det bara sagt i princip "pang"!



Snart ska jag gå och möta Skrutt på skolan och sen ska vi gå till MAXI och hämta paket...


Och handla mjölk... Sen får vi s om jag får chansen att göra "Gubben meckar" del två ikväll... hihihihi...


Hörs senare!


 

Av mintkvakan - 22 mars 2011 21:30

Gubben min och hans vän meckar dator... Eller ja... Dom svär mer än vanligt så jag antar att dom försöker göra något som jag inte hajjar!



Det klickas och det svärs, och ingenting funkar med låt mig citera: "den här jävla satans datorn".


Det kluras... Klickas lite igen, sen svär dom lite till. Sen googlar dom lite på bärbara datorn och sen börjas det om... Klick, svära, klicka svära lite till... RÖKPAUS!


Sen återkommer dom till datorn och har väl under rökpausen haft någon form av en AHAupplevelse... Då måste man uppenbarligen kräla lite på golvet:



Och efter lite krälande och pillande, så ska det återigen klickas och donas... Ja svära får man väl inte glömma.


Nu låter det dock som att båda två håller på att få ett psykbryt på datorn i fråga. Men det verkar inte som att dom kommer erkänna sig besegrade av tekniken... än... Nä nu ska jag kolla klart på Cesar Millan.


 

Av mintkvakan - 22 mars 2011 11:57

Ja idag kollade jag in i postboxen oxh såg att det låg en lapp däri...


Tar upp lappen och ser att det är samma lapp som jag gav åt grannen igår... Men han har lagt till lite text...


Papret va dubbelvikt och på framsidan kunde man se detta:





Och nedanför det jag skrev hade han skrivit så här...





Vad menar han? Tänker han börja skicka Securitas på mig? Eller kommer han hitta på en massa psykotiska saker för att fösöka få MIG vräkt?


Ska jag börja oroa mig?


Ja vi får se hur detta kommer att sluta. Jag kommer att uppdatera er som läser.


Nä nu ska jag ta och städa lite, har slagit ner en bomb i mitt kök!


Hörs senare!


    

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards