Tankar från en mintkväka

Alla inlägg under april 2011

Av mintkvakan - 27 april 2011 17:54

Min mamma kom på besök och stannade hos oss från Torsdag till Söndag.


Fredagen bjöd på ett besök till nya IKEA där vi spanade runt lite på ny inredning till lägenheten...


Denna klocka/hylla vill jag ha i köket!


Lördagen bjöd på marknad och ett besök på tivolit.


                             


Söta AL åkte karusell för första gången!! Och jag tror hon tyckte det va ganska roligt. Till en början i alla fall... =)


På hemvägen från marknad/tivoli såg man lite fina krokusar:


 


Väl hemma så åkte gatukritorna fram och diverse små konstverk ploppade upp överallt på trottoaren utanför:


   


Söndagen bjöd på slappa och ta det lugnt, ja vi drog i väg och handlade lite mjölk, tapeter och diverse tillbehör! Men i övrigt va det bara lek och skratt hela dagen lång.


                           


Måndagen ägnade vi oss mest till att spackla och slipa i Skrutts rum på Örtagatan! Nu ska det bara tapetseras och målas lite så är rummet klart.


Men det kanske tar ett par dagar extra då älsklingen gått och blivit sjuk. Han är dunderförkyld!


Men här har ni då våran påskhelg! Vi har haft det helt underbart! Vad hade ni för er under påsken???


 

Av mintkvakan - 26 april 2011 16:36

Ska försöka sammanfatta påskhelgen... Börjar med denna filmsnutt...



Mera kommer senare... Har fler filmklipp att fixa iordning... Och lite bilder att gå igenom...


 


Av mintkvakan - 21 april 2011 12:10

Ja idag fick jag sovmorgon... Sov ända till 9... Frågade skrutt varför han inte väckte mig och får till svar: "Tänkte du ville sova lite mamma...!"


Så upp ur sängen klä på sig, fick sms från   som skrev att han och H skulle komma förbi och plocka upp linneskåpet och lite kartonger och köra över till Örta.


Efter att dom varit här, gick jag och skrutt ut på skattjakt. Vi begav oss till Hökensgrusplan. Även känd som årets dumpnigsplats för snö... och skräp...


                                 

Om ni klickar på bilderna borde dom bli större!


Vi hade Bamse med sig, som satte sig ner vid ett tillfälle för att sola lite. Och då passade jag på att knäppa lite kort min pluppvovve!


Är han inte fin???


Nu ska jag dricka lite kaffe och sen ska jag kolla på lite serier och packa fler kartonger. Kanske städa bort pysselprylarna från soffan, då min mamma kommer hit idag.


 

Av mintkvakan - 18 april 2011 10:19

I går steppade hela familjen upp ur sängen före tuppen... Vi skulle vara på Resecentrum senast 05:40 för att hinna med våran buss som skulle avgå 05:55.


Så älsklingen gick iväg runt 05:00 för att lämna Bamse till bästaste svärmor och hämta bilen.


Nikko hade ingen aning om vad vi skulle hitta på så han körde 1000 frågor medans han klädde på sig...


Han hade massor av ideer på vars vi skulle bla Kolmården eller Fyrishov.... Men båda två hade ju en sak som va lite rätt med vart vi skulle...


Kolmården=djur=apa=Totte, Fyrishov=vatten=Östersjön=Viking Line... =)

Men det sa jag ju inte... Han frågade om det hade med djur att göra, och jag svarade: "Ja fast nej...!" Han va lite frustrerad på mig... =))


Men vi åkte mot Resecentrum och va där i god tid innan våran buss skulle avgå... Fick vänta en stund... Men tillslut kom bussen och vi va på väg mot våran slutdestination.


På bussen lyckades Nikko räkna ut att vi skulle åka båt!

Väl på båten så letade vi upp Buffén för att äta frukost! Satan i gatan vad hungrig jag va!!


Efter buffén letade vi upp Sea Side Café och lekhörnan och samtidigt tog vi reda på när del två av våran överraskning skulle börja.


Och minen vi fick av skrutt när det ropades ut i högtalarna att Zillah och Totte skulle uppträda va oslagbar! Sån lycka!


Jag är fortfarande slut efter gårdagen, så vill ni veta mera om kryssen får ni fråga... Nu kommer bilderna... Klicka på dom så blir dom större...


                                                               


Men fast alla va helt slut när vi kom hem, så hade vi en superrolig och trevlig familjedag! Detta kommer vi nog att göra om!


 

Av mintkvakan - 15 april 2011 09:37

Började min morgon med en kopp kaffe, som vanligt. Skrutt fick sin frukost och sen gick han till skolan.


Då tog jag Bamse och travade ut på promenad med kameran i högsta hugg... Eller ja... Kameran va med, men jag kom inte ihåg den förres halva rundan va tagen...


Men iallafall. Vi gick upp i skogen här i närheten och sen vidare till grusplanen. Där fanns det massor av skräp och snödrivor.. Som mest såg ut som enorma grushögar...


Ja som ni ser... Inte vackert att titta på... Men ack så bra motion att skutta runt/på/över dessa högar.

   Bamse njöt av solen i alla fall. 


Hittade ett däck... Funderar på vem som ska städa upp detta när snögorna är borta...

  

Ett bilbatteri...

  

En liten insjö mitt på grusplanen...

  

Och en på sidan av, Bamse hade gärna gått ner i vattnet och undersökt närmare, men det fick han ICKE!!!

  

Mera bildelar... Har nu konstaterat att man om man letar, kan plocka ihop en hel bil med hjälp av grusplanen. Man behöver bara leta lite...


Avgasrör...

  

Ett däck till.... 

 

Tyvärr hittade jag bara tre däck idag, men letar man så kanske man hittar ett fjärde och kan rulla därifrån utan problem. Om man inte nöjer sig med att bygga en trajk då förstås!

  

Fanns tom en nummerplåt att tillgå... Undrar om man ska ta detta som ett tecken... FRE 276... I min värld... Om man tänker lite så blir det Fredagen den 27/6 (infaller 2014). Vad kommer att hända? Något roligt? Något tråkigt? Kommer det hända något överhuvudtaget? Det visar sig!


Därifrån tog vi oss runt hela grusplanen... Så nu är man lite tröttis i fötterna.


Bamse har tvärdäckat brevid mig i soffan. Och jag ska gå och hämta en kopp kaffe... Ta mig en liten rök medans jag ändå är ute i köket... Men den avnjuter jag ute på balkongen...


Ska leta rätt på vårjackan också, min röda vinterjacka kommer snart ta livet av mig om jag har den utomhus någe mer!


  

Av mintkvakan - 13 april 2011 08:37

Gårdagen gick trots allt bra...


Kom till MVC, fick träffa två trevliga barnmorskor kommer inte ihåg vad båda hette men vi kallar dom för S och H...


Jag berättade om mitt förra stavbyte och sen satte vi igång. Ska nu berätta att MVC inte får bedöva subkutant (med sprutor). Varför? Har ingen aning, jag frågade inte... Men jag hade iaf bedövat med Emla så jag hade ingen känsel vid gamla staven.


Dom hade dock missat att det va BYTE av stav och inte enbart insättning. Och just mina stavar hade dom ingen erfarenhet av att plocka bort. Men dom kände lite armen och det kändes som att dom satt ytligt och bra, så det borde inte vara något problem att få ut dom.


Så hon frågade om det va okej om hon gjorde ett försök, och hon lovade att sluta om det va så att det blev för jobbigt för mig.


Hon snittade (jag kände inte ett skit). Sen skulle hon då ta bort dom gamla stavarna. Men dom va inte riktigt redo att flytta, men hon kämpade i 30 min innan jag sa att nu börjar det göra redigt ont i armen. Och det kunde hon förstå eftersom det bara va emlat och då är ju bara själva huden bedövad. Bedövar man subkutant så blir ju ALLT bedövat...


Mina stavar satt dock inte så ytligt som det verkade och dom hade "boat" in sig ordentligt. Hon ville inte "ta i", med tanke på vad jag berättade innan vi satte igång.


Vi pratade lite och hon frågade om jag kunde tänka mig att gå till gyn om jag fick en annan doktor än dr Klåpare. Och ja det kan jag tänka mig.


Hon ringde till gyn och hoppades på att jag skulle kunna få springa dit på en gång, men inte då... Då jag vägrade gå till Dr Klåpare fick jag vänta, för hon va den enda doktorn på plats just då. Alla andra va på nåt föredrag. Så jag fick en tid i början på maj.


MVC visade mig sådan respekt och omtanke i detta, och tyckte att det va synd att jag inte anmält händelsen. Det tycker ju jag med. Jag blev behandlad som en människa inte ett nummer i en journal!

  


Men det va som S sa. Man besöker doktorn, är med om något traumatiskt, kommer hem oftast slut helt psykiskt, och sen hux flux känns det inte akuellt att anmäla längre. Man tycker att det har gått för lång tid.



Men hur mår jag då?


Igår när jag kom hem va jag så slut i psyket att jag hae kunnat grina för att det inte gick som jag hade velat igår. Jag gnällde över att jag va öm i armen till ingen nytta. Men om jag tänker efter så sista hade jag ONT och nu va jag öm... Det är stor skillnad. Har knappt blodat något heller. Va så slut i kropp och huve att jag låg i sängen innan 22 igår.


Idag känner jag knappt av armen. Förra gången kunde jag inte använda armen på flera dagar.


Så ja, denna gång gick allt bra fast ändå inte. Men jag övrlevde detta och jag kommer nog förhoppningsvis överleva den 3/5 också...


Frågor??


 

Av mintkvakan - 12 april 2011 09:25

Dags att byta ut p-staven idag...


Emlakrämen ska på senast 11:30... Och jag hoppas verkligen att det går bättre denna gång än vad det gjorde förra gången jag bytte ut staven!


Jävla klåpare (om jag inte minns helt fel så hette hon Ingrid Karlsson eller Nilsson) va det då som karvade i min arm! Hon jobbar på Lassarettet i Enköping på gyn.mottagningen


Hon va enligt namnskylt legimiterad för det hon skulle, men vette fasiken om hon hade koll på vad hon gjorde!


Hon bedövade... på fel ställe... Sen räknade hon till 3 och sen skar hon, och jag skrek. Efter många om och men fick jag mera bedövning och den fick verka i 15 minuter innan hon fortsatte... Med att slita i staven som vuxit fast i vävnader och slit i armen... Det står i bipacksedeln hur man gör för att sätta i/plocka brt staven. Och där står det att man ska greppa staven med en peang och sen snurra på staven samtidigt som man FÖRSIKTIGT drar tillbaka peangen... Hon varken vred eller va försiktigt... Och jag kände varenda rörelse. Det gjorde så jävla ont och jag blödde nog i två dar och hade ont i typ 14 dar efter det bytet...


 

Dessa ska ut ur armen


 

Och denna ska in i armen


Jag hoppas bara att jag inte bryter ihop och säger att dom kan stoppa upp staven någonstans (inte på mig) där solen inte skiner... Och går därifrån!


Jag är en stark människa men förra stavbytet har satt sina spår... Och jag får hjärtklappning och snudd på panik bara av att tänka på det!


Det enda jag ångrar är att jag inte anmälde händelsen! För jag vet att personen i fråga jobbar kvar och har "misshandlat" flera patienter som hon "misshandlade" mig!


Nu ska jag dricka kaffe och försöka hitta massor av mentalstyrka för att klara av dagen!


 

Av mintkvakan - 7 april 2011 21:45

Hade besök av tre sötisar i går...


Här är en liten filmsnutt på den ena sötisen!



  Och här har en bild på en annan av sötisarna:


Nova


Julia igen... Och tittar man så ser man den tredje sötisen som va på beök!


Annars har det inte hänt så mycket... Grannen är dresserad och tyst... Men det rör mig inte i ryggen, för jag ska flytta!!!


 

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
        1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards