Tankar från en mintkväka

Alla inlägg under oktober 2011

Av mintkvakan - 27 oktober 2011 08:05

Idag är en jobbig dag! För en massa personer. För alla som någongång träffat Cesar. Finns nog ingen som inte blivit berörd av att träffa denna vovve med alla sina speciella egenskaper.


Allas våran älskade Cesar ska idag kl 17 få lämna denna jord.


        

Vila i frid min älskade hårboll!


Och försök att göra något annat än att jaga alla katter som finns där uppe i djurhimlen!


Jag kommer att sakna dig något fruktansvärt! Ditt pratande när du ansåg att jag tagit DIN plats i MIN soffa, eller när du tyckte att det va dags att röra på fläsket. Kommer tom sakna dina dräggelpölar.


Du va en speciell vovve och jag kommer nog aldrig att träffa någon som du igen!!


Av mintkvakan - 25 oktober 2011 11:29

Har ett par gånger nu halkat in på kanal 5 när dom visar det här programmet om Unga mödrar i Danmark...


Och idag va det en tjej som bodde på ett hem för unga föräldrar i vilket dom utvärderades i om dom klarade av att ta hand om sina barn.


Och vid ett tillfälle så skulle hon fixa lite käk åt sig själv och ropade då på en handläggare (deras ord inte mina) och frågade om denna kunde hålla i bebisen medans hon fixade käk. Det är ju liksom jobbigt att hålla i ett litet barn och fixa käk samtidigt... Min tanke är då...


Måste man bära sitt barn 24 timmar om dygnet? Ja minus dom timmar då barnet ligger i sin säng och sover eller är i vagnen på promenader osv?


Finns det någon form av "lag" som säger att jag inte får sätta min bebis i en babysitter medans jag lagar mat? Eller lägga bebisen på en filt på golvet medans jag pysslar med något?


Men då klurar jag på hur dom tänkte när samma tjej i ett tidigare avsnitt står och håller sin nyfödda i ena armen och en cigg i den andra... Förstår ni vart jag är på väg?


Jag är själv rökare, men jag har då ALDRIG hållit i mitt barn samtidigt som jag har dragit i mig gifterna från min last. (Ser framför mig hur det rasslar in kommentarer om hur dåligt det är att röka medans man är på tjocken... Men att fimpa är inte så lätt som icke rökare tror!!)


Jag har dock denna graviditet dragit ner massor på mitt intag av dessa gifter.


Men nu skulle det inte handla om mig utan mina tankar om detta program!


Följande frågor cirkulerar alltså i mitt huvud:


  1. Får jag placera min bebis i en babysitter eller på en filt medans jag fixar käk åt mig själv?
  2. Om svaret på fråga 1 är nej, kan jag hyra in någon som lånar ut sin ena arm när mina har gett upp?

Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe och vänta på att klockan ska ticka lite fortare så jag får gå över till Fröken Å och placera mig i sockerkoma!


Av mintkvakan - 19 oktober 2011 12:31

Ja imorgon har jag haft körkort i en hel vecka!


Och igår flög jag i taket när jag kom hem efter att ha varit och hämtat ut körkortet på posten och utfört lite andra ärenden.


För när jag klivit ur bilen såg jag skador på stötisen där bak som jag inte sett förr... Så jag fick för mig att någon skadat min bil och dragit från platsen.


Så jag ringde sambon, som suckade... Åkte till hans jobb så han fick se hur det såg ut, då kläcker han ur sig att det där har funnits där tidigare. Det är alltså en gammal skada som jag helt enkelt inte lagt märke till.


Jag exploderade alltså helt i onödan igår!


Nu ska jag dock snart ut och brumma på lite äventyr.


Men först en kopp kaffe....


Av mintkvakan - 13 oktober 2011 11:51

Japp nu är jag klar och får nu ÄNTLIGEN köra bil utan att ha någon med mig som berättar när jag ska svänga, blinka osv...


Nu kaffe sen ska jag ut och brumma!!!


Av mintkvakan - 10 oktober 2011 12:33

Ja idag har man då varit i Västerås och skrivit upp för körkort.


Hur gick det då? Jag blev godkänd! Jag sa ju att jag inte tänker misslyckas!!


   Så skönt att det är avklarat! Då är det bara uppkörningen kvar, och den har jag inte heller några planer att misslyckas med! Så nu håller vi tummarna för mig!!


Av mintkvakan - 4 oktober 2011 14:15

Gillar grammatiken som är på min grav.widget



Ser du vad som är fel?


 


Sen idag så har jag kört bil igen, 2 lektioner jag har alltså 11 lektioner kvar och 9 dagar innan uppkörningsdags! Uppskrivningen är också enbart runt hörnet, men den är jag inte ett dugg oroad för. Teroin känner jag att den kan jag. Och bilkörningen är det inga större fel på den heller.



Nu ska jag dock lägga mig på soffan en stund, för jag är så sjukt trött nu.


Av mintkvakan - 3 oktober 2011 12:32

Ja mycket har hänt.


Är med i ytterligare en Buzzadorkampanj som jag nu ska buzza lite om.


Det involverar Lovefilm.se. Skulle du vilja hyra film och/eller spel gratis i 2 månader?


Då går du in på Lovefilm.se och registrerar dig och skriver in presentkoden: VAN1109.


Hyggligt vore om du lämnade ett litet avtryck här om du gör det. Så jag kan buzza om det i mina rapporter till Buzzador.


 


Graviditeten går frammåt. Har haft ett par dagar som jag mått riktig ordentligt skit. Inte kunnat äta eller dricka. Men det verkar ha gått över. Nu mår jag enbart konstigt.



Körkort närmar sig med stormsteg. Går allt som det ska har jag körtkort om 10 dagar!


Så jakten på en liten billig bil fortsätter.


Nu ska jag ta mig en kopp kaffe....


Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards