Tankar från en mintkväka

Direktlänk till inlägg 25 oktober 2011

Tankar om programmet: Unga Mödrar

Av mintkvakan - 25 oktober 2011 11:29

Har ett par gånger nu halkat in på kanal 5 när dom visar det här programmet om Unga mödrar i Danmark...


Och idag va det en tjej som bodde på ett hem för unga föräldrar i vilket dom utvärderades i om dom klarade av att ta hand om sina barn.


Och vid ett tillfälle så skulle hon fixa lite käk åt sig själv och ropade då på en handläggare (deras ord inte mina) och frågade om denna kunde hålla i bebisen medans hon fixade käk. Det är ju liksom jobbigt att hålla i ett litet barn och fixa käk samtidigt... Min tanke är då...


Måste man bära sitt barn 24 timmar om dygnet? Ja minus dom timmar då barnet ligger i sin säng och sover eller är i vagnen på promenader osv?


Finns det någon form av "lag" som säger att jag inte får sätta min bebis i en babysitter medans jag lagar mat? Eller lägga bebisen på en filt på golvet medans jag pysslar med något?


Men då klurar jag på hur dom tänkte när samma tjej i ett tidigare avsnitt står och håller sin nyfödda i ena armen och en cigg i den andra... Förstår ni vart jag är på väg?


Jag är själv rökare, men jag har då ALDRIG hållit i mitt barn samtidigt som jag har dragit i mig gifterna från min last. (Ser framför mig hur det rasslar in kommentarer om hur dåligt det är att röka medans man är på tjocken... Men att fimpa är inte så lätt som icke rökare tror!!)


Jag har dock denna graviditet dragit ner massor på mitt intag av dessa gifter.


Men nu skulle det inte handla om mig utan mina tankar om detta program!


Följande frågor cirkulerar alltså i mitt huvud:


  1. Får jag placera min bebis i en babysitter eller på en filt medans jag fixar käk åt mig själv?
  2. Om svaret på fråga 1 är nej, kan jag hyra in någon som lånar ut sin ena arm när mina har gett upp?

Nä nu ska jag ta mig en kopp kaffe och vänta på att klockan ska ticka lite fortare så jag får gå över till Fröken Å och placera mig i sockerkoma!


 
 
Nadja

Nadja

25 oktober 2011 11:58

Det är klart att man inte ska bära på bebisen hela tiden..När Anton var liten satt han jämt i sin babysitter när jag lagade mat m.m Dom är lite konstiga i Danmark..alla där röker ju inomhus..och verkar vara knäppa allihop..oftast mammorna som sköter om döttrarnas barn. så blir dom tjuriga när dom inte får sova..hur trodde dom egentligen att det skulle bli när bebisen kom ut? ..att det skulle vara en dans på rosor. Gör som du själv tycker och känner..det är ju ändå ditt barn..som du känner bäst.

http://www.nadjaseise.blogg.se

 
Ingen bild

Frida

25 oktober 2011 12:21

Kanske bara värt att "oroa" sig i Danmark. Här bryr sig väl ingen så länge du står på ett riktigt ordentligt avstånd från barnet vid räkning (personligen tycker jag att ungefär 1km är bra ;-)) men vid matlagning är det ju bara att tuta och köra. Man har ju bebisen i babysittern när man duschar och då har man väl ännu mindre koll egentligen. Good luck!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mintkvakan - 30 juli 2012 15:47

Är och badar med Nikko och lånebarnet Emilia!

Av mintkvakan - 25 juli 2012 03:44

Trött just nu, vill hem och sova... Önskar att våra gubbar och gummor kunde stöka runt lite så man får något att göra....

Av mintkvakan - 24 juli 2012 05:19

Bara 1timme och 45min kvar tills man får åka hem. Trött som fan är jag idag....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 12:41

"Den förlorade sonen" kom förbi för att låna telefonen så han kunde ringa till UL, och höra om hans mobil hittat dit som utlovat....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 01:13

... får man åka hem! Sen ska jag vara ledig en vecka! Och bara umgås med mina nära och kära!...

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Oktober 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards