Tankar från en mintkväka

Direktlänk till inlägg 19 juli 2011

Fix och trixdag!

Av mintkvakan - 19 juli 2011 13:18

Ja idag har det varit lite av en fixa-en-massa dag!


Har ringt till olika företag för att fixa en massa.


Trygg Hansa ringde man till, ändrade lite försäkring och miltal på Venton inför våran kommande utflykt! Spenderade "bara" 12 minuter i telefonkö...


Sen ringde jag Bamses försäkringsbolag, då jag mitt pucko missat att försäkringen skulle betalas den sista juni. Jag hade fått för mig att det va den sista juli...


Så jag ringde för att höra hur jag ska göra nu... Och får till svar att det enda jag kan göra är att teckna en ny försäkring! APOR!! Men jag tecknade ny försäkring... Hos ett annat bolag och sparade på så vis ca 1000:-! Yeeej me!


Sen i samma veva så börjae jag klura på om jag varit och vaccinerat min vovve... Så jag ringde till veterinären och frågade... Och det hade jag inte, men jag ska ner på måndag kl 14:00, då ska Bamse få sig en liten service. Då ska det hälsokollas (försäkringsbolaget vill ha ett intyg på att Bamse är så frisk som jag påstår...), vaccineras och kloklippas!


Nu återstår bara för mig att hitta Bamses vaccinationsintyg. Det verkar ha försvunnit spårlöst! Har letat överallt (utom där det ligger antagligen) men hittar det ingenstans!


Sen får man se hur många pengar man har kvar som man kan lägga undan till bilskolan som kommer att vilja ha en massa pengar (ca 9200:-) av mig sen när man sätter igång.


Har redan mardrömmar om min övningskörning, så jag borde vara lugn och sansad när det väl är dags att börja köra lite bil. Så länge man inte dödar någon medans man övningskör är det väl lugnt va?


Så tråkigaste inlägget på länge, men vem bryr sig? Nu ska jag dricka en massa kaffe, och sen är det jobb 16-21 som gäller! Hörs en annan gång!


 

 
 
Pandan

Pandan

19 juli 2011 13:46

du kommer att kirra körning såå bra :) tänkte på då du körde med mamma ^^)
kan säga att ... med tanke på att du gjorde avbet med mobilen så kan du få dispans med sskuldbetalningen... fixa å dona med jobb,familj o skaffa körkort så kan vi ta upp skulden då ^^) deal ?

http://19pandan83.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mintkvakan - 30 juli 2012 15:47

Är och badar med Nikko och lånebarnet Emilia!

Av mintkvakan - 25 juli 2012 03:44

Trött just nu, vill hem och sova... Önskar att våra gubbar och gummor kunde stöka runt lite så man får något att göra....

Av mintkvakan - 24 juli 2012 05:19

Bara 1timme och 45min kvar tills man får åka hem. Trött som fan är jag idag....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 12:41

"Den förlorade sonen" kom förbi för att låna telefonen så han kunde ringa till UL, och höra om hans mobil hittat dit som utlovat....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 01:13

... får man åka hem! Sen ska jag vara ledig en vecka! Och bara umgås med mina nära och kära!...

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18 19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards