Tankar från en mintkväka

Alla inlägg den 18 mars 2011

Av mintkvakan - 18 mars 2011 13:57

jahapp... Snöar som fasiken utanför fönstret nu...


Vilken tur att jag i dagarna plockade in lite vår i hemmet. Vet att det är långt kvar till påsk, men om man tar in lite ris nu så hinner det ju knoppa sig och kanske blomma lite... Och man får känslan av att det inte alls är långt kvar tills värmen är här hos oss igen!



Den fina påskkycklingen har jag knåpat ihop själv! Visst är jag duktig? Sen har jag knåpat ihop allt som hänger i riset också... Fick pysselnojja när jag plockat in riset... =)


Hörs en annan gång!


  

Av mintkvakan - 18 mars 2011 11:33

Sommarjobb fixat!!



Skönt att ha det fixat, så man vet att man har en chans att överleva rent ekonomiskt under sommaren iaf...


Men jag antar att jag (som vanligt) kommer att jobba medans resten av familjen är ledig!


I slutet av mars början på april hoppades chefen på att kunna ge en ett schema! Så nu är det bara att vänta! Och så håller vi tummar och tår på att jag hamnar på vån 8!


  

Av mintkvakan - 18 mars 2011 09:48

Ja som vanligt varje morgon så sätter man sig och läser den lokala morgontidningen...


Och jag kommer låta bilden tala för sig själv:



Jag hoppas att ni kan se vad som står...


Men det är ju faktiskt bra att folket i dessa tider lever på hoppet. För vad skulle man ha om man inte hade hopp?


Tror dock att i just detta fall att optimisten kommer att få hoppas i onödan. Han/hon kommer nog aldrig någonsin se sin dator igen! Men jag kan ju ha fel...


Nu ska jag dricka lite kaffe och glo på TV... Hörs senare!


  

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards