Tankar från en mintkväka

Direktlänk till inlägg 19 mars 2011

Satans Grannjävel!

Av mintkvakan - 19 mars 2011 10:20

Igår runt 17:30-17:45 tänkte jag lägga mig för att vila en stund... Då jag hade migränattack på G. Hinner inte mer än lägga huvudet på kudden så startar grannfan sin stereo på HÖGSTA volym... Jag bet ihop en stund... Men då jag legat ett tag och kännt hur basen håller på att skutta mig ur sängen så kliver jag upp och går över till grannen... Kl va väl ca 18-18:15 då. Då Skrutt satt och kollade på Bolibompa och jag hörde hur han höjde och höjde TV:n för att kunna höra sitt barnprogram.


Ber grannen sänka för det går ju inte att höra TV:n utan att ha den på maxvolym.


Han sänker en stund.... Sen kom första lappen ner dimpandes i brevlådan...



Kort efter att han lite fegt postat denna ringt på dörren och sprungit kom han tillbaka. Denna gång halvt om halvt skällde jag ut honom. Han sa att jag inte kan göra något (ringa securitas) före kl 23, för reglerna säger att det ska vara tyst kl 22.


Då upplyste jag honom att det står följande på Akelius hemsida:

  • Ljudnivå
    Tänk på att låta TV, radio och musikinstrument vara underhållning bara för dig så att du inte stör dina grannarna.
  • Fest
    Förvarna dina grannar om du ska ha fest. Hög musik som stör andra boende kan betraktas som störning. Störningar kan i sin tur leda till att du förlorar rätten att bo kvar i din lägenhet. Läs mer under Störningsjour.
  • Störningsjour
    Detta är en bevakningsassistans. Numret finns anslaget i ditt trapphus. Hit ringer du när du själv blir störd under kvällar, nätter och helger. Andra tider kontaktar du din BoButik.
  • Musik
    Visa extra hänsyn mellan klockan 22.00 och 08.00
  • Rättigheter och skyldigheter
    Enligt hyreslagen är Du som hyresgäst skyldig att göra vad Du kan för att det ska vara trivsamt för alla inom fastigheten och bostadsområdet. En hyresgäst som stör sina grannar trots tillsägning riskerar att bli uppsagd från lägenheten. Hyresgästen ansvarar även för övriga familjemedlemmar och gäster.Om en granne stör Dig är det bra om Du själv tar en första kontakt. Du kan också kontakta oss på Akelius.Förekommer allvarliga störningar under kvälls- eller nattetid kan Du kontakta vårt bevakningsföretag eller polisen. Telefonnummer finns anslaget i trappuppgången.
  • Trivsel
    För att alla hyresgäster ska trivas är det viktigt att visa hänsyn och inte störa grannarna.

Och han sa att han poppar om han vill! Jag svarade: Poppa på! Så länge du inte stör dina grannar!


Och jag har fortfarande inte kontaktat securitas. Utan jag har gått direkt till dig och bett dig sänka basen! För det är inte själva musiken som stör! Utan det är basen! Det är ganska störande att behöva hålla i sig när man sitter någonstans för att man håller på att ramla av när du spelar musik.


Och han igen: Men det är ingen som klagat under om 6 åren jag bott här...

Jag: Men jag är INTE alla andra! Respktera dina grannar för i helvete! Du är inte ensam om att bo här...


Då pep han iväg...


Sen kom lapp nummer 2!


Sen står det: Ps: Ingen annan har sakt nå?


Han kallade mig för LILLA STUMPAN!!!! AHHHHH!!! Sen på baksidan av denna lapp står det så här:


Jag tänker inte acceptera ett skit! Och garanterat INTE hälsa till Thorda... Däremot är jag lite sugen på att BUSSA Thorda och hans "gangsterpolare" på honom... Fast det skulle ju funka bättre om det existerande såna polare i hans värld. I Thordas värld alltså...


Jaja back to the subject....


Sen höll grannfan på med att banka iväggen med jämna mellanrum resten av kvällen... Jag blir sååå trött!


Men på måndag går jag över till BoButiken och pratar för nu jävlar får det vara bra!


  


 
 
Ingen bild

terese

19 mars 2011 14:20

vilken pskykopat =) fan å skicka lappar =( åååååååå vilk lappar sen kram

 
Johanna

Johanna

19 mars 2011 21:34

ååh jag hade mööördat grannjäveln! Och min mormor och morfar vet jag känner lika dant som du vissa gånger, hehe! Jag håller i han å du slår? ;)

http://twofatladies.blogg.se

 
Ingen bild

Anch

20 mars 2011 17:01

Hejsan Lilla stumpan:D lol :D Hahahha Vilken jävla idiot till granne du har, vi får väl göra ett hembesök nästa gång vi kommer upp å hälsar på :D
Du gör helt rätt i att gå till bobutiken se bara till att du har med dig lapparna så du kan visa vilken patetisk idiot han är :D
Kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mintkvakan - 30 juli 2012 15:47

Är och badar med Nikko och lånebarnet Emilia!

Av mintkvakan - 25 juli 2012 03:44

Trött just nu, vill hem och sova... Önskar att våra gubbar och gummor kunde stöka runt lite så man får något att göra....

Av mintkvakan - 24 juli 2012 05:19

Bara 1timme och 45min kvar tills man får åka hem. Trött som fan är jag idag....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 12:41

"Den förlorade sonen" kom förbi för att låna telefonen så han kunde ringa till UL, och höra om hans mobil hittat dit som utlovat....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 01:13

... får man åka hem! Sen ska jag vara ledig en vecka! Och bara umgås med mina nära och kära!...

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5 6
7 8 9 10 11
12
13
14 15 16 17 18 19
20
21 22 23
24
25 26
27
28
29 30
31
<<< Mars 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards