Tankar från en mintkväka

Alla inlägg den 14 december 2010

Av mintkvakan - 14 december 2010 19:19

Idag hade vi middagsgäst. Nikkos kompis Lisa va på besök. Korv och hemlagat potatismos åt vi till middag idag.


Lisa tror nog att vi är skvatt galna men men...


Bamse den mupphunden tänkte äta upp Lisa, han högg efter hennes hand, tror han fick tag på hennes tumme, men det blev inga märken... Hoppas bara att Lisa inte blev rädd för Bamse nu.


Vet inte vad jag ska ta mig till gällandes Bamse och hans rädsla för barn. det går ju bra med Nikko så vad har han emot andra barn?


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen ska jag nog spela lite Harry Potter på Wii:t.

  


Men först ska jag ösa upp ett bad till skrutt.


Kommer nog kanske ett blogginlägg till senare, men jag lovar inget!


  

Av mintkvakan - 14 december 2010 11:38

Gårdagen blev det ju inte mycket gjort, men nu börjar det hända grejer. Nu Ser strax köket ut som ett kök igen och vardagsrummet ser ut som ett vardagsrum. Ska se om jag kan hitta en hall också.


Ska strax gå och bädda sängen och hämta lite kaffe, jag har gjort mig förtjänt av en liten kaffepaus tror jag.


Nä göra lite nytta då..

  

Av mintkvakan - 14 december 2010 07:21

Mamma:

Ja jag har en sådan! Häftigt va? Och hon måste vara den starkaste kvinnan på jorden, med tanke på hur man har varit när man va yngre och hur man blev idag!


Min mamma heter Gunilla och är född 1953 i Finland. Hon är utrustad med stort tålamod och humor. Kanske inte den bästa humor i alla lägen, men vem fan har bra humor vid rätt tillfälle? Inte jag iaf...



Hon bor just nu i Gbg tillsammans med min pappa, men dom är inte ett kärlekspar, utan det är andra omständigheter som gör att hon bor där just nu. Och jag vet att vad man än ställer till med så kommer hon alltid att älska mig. För hon är ju min mamma!!


Pappa:

Ja jag har faktiskt en sån också. Han heter Felix och är född 1927 i Estland (jag är alltså en blandras!!)


Han bor i Gbg, ihop med min mamma. Han har haft ett par strokar som resulterat i att han är förlamad på vänstersida. Men han är relativt positiv iaf. Eller va iaf. Får se hur det blir nu när hans nya partner avled i dagarna som va. Jag hoppas ju att min pappa kommer att leva för alltid, fast jag vet att det inte är så! Men alla önskar väl att deras föräldrar ska leva för alltid? Eller är jag ensam om att vilja det?


  


Det enda jag önskar att jag hade kunnat åka ner och hälsa på lite oftare! Han är ju min pappa och jag älskar honom! Fast vi inte alltid kommer överens, men jag vet att han prceis som mamma älskar mig oavsett vad!


Ska man skriva mera då? Ja vill ni veta något får ni väl fråga!

  

Tidigare månad - Senare månad

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28
29
30 31
<<<
December 2010 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards