Tankar från en mintkväka

Alla inlägg den 2 februari 2011

Av mintkvakan - 2 februari 2011 18:30

Ja då vart man inkallad på jobb inatt igen.


Jobbade förra natten också. Magsjukan härjar för fullt på det stället just nu, och jag är inte drabbad än (peppar peppar).


Ska bli spännande att se vilka som jobbar inatt.


Förra natten va lååång men tiden gick ändå relativt snabbt, men det enbart för att man sprang våning upp och våning ner i princip hela tiden. Men det är ok i mina ögon.


Visst va det ju så att det va några som gnällde över att dom hela tiden fick torka upp spyor, men HALLÅ!!! Det gjorde vi andra också!!


Och vi har väl betalt för att hjälpa? Inte gnälla?


Jaja, vill dom leka sandlåda där får dom göra det, jag är hur som haver där för att arbeta och se till att folket mår så bra dom kan må nu när dom är magsjuka.


Och på tal om jobb... Jag kom hem strax efter 7 i morse, såg till att skrutt kom till skolan vid 8 och sen gick jag och la mig. 11(!) får jag sms från Vo Bemaninng... Dom ville att ag skulle ta mina magsjuke bakterier och sprida dom genom att jobba inom hemtjänsten. Jag svarade: "sover...". Jag hade väl nätt och jämnt förpassat mig i sleepmode... Förbannade jävla *censur*!


Dom om någon visste ju att jag jobbat natt, visserligen gällde det ett pass som va mellan 17-22, men jag vill inte springa inom hemtjänsten förrens jag vet att magsjukan inte tänker bryta ut hos mig!


Så jag slängde iväg ett mejl till Vo Bemanning sen när jag vaknade till liv igen, i vilket jag skrev att jag hemskt gärna ville slippa hemtjänsten ett tag, då jag varit utsatt för magsjuka. Och även att man har varit bästis med handsprit och diverse skyddskläder så är jag ju fortfarande smittspridare. För jag tror knappast att hela huset (från golv till tak inkl. hiss och trapphus) är avsprit och saniterat!


Har dock inte fått något svar på det mejlet, men jag hoppas dom accepterar det.


Nä nu ska jag ta och slappa lite, med kaffe och cigg och ta mig en dusch, för att sedan göra mig klar för att gå till jobbet.


Hörs väl kanske i morgon! Om jag är piggelin!


 

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards