Tankar från en mintkväka

Alla inlägg den 11 februari 2011

Av mintkvakan - 11 februari 2011 18:52

Glömde ju att jag även filmade Bamse när vi va ute... 3 korta snuttar som jag nu knåpat ihop till en film...



Åh just det... Detta är mitt 100:de inlägg i denna blogg! Grattis till det! Och en sak till om 1 månad fyller jag år! Yeeej mee!!


  

Av mintkvakan - 11 februari 2011 15:07

Va nyss ute på promenad med karl och hund. Skrutt ville stanna i soffan och kolla på Disney. Kameran var med...


                            


Hoppas det funkar att klicka på dom så dom blir lite större... Nu ska jag ta och lägga mig en stund... Huvudvärk AB håller på att öppna sin butik för 3:dje dagen irad...


  

Av mintkvakan - 11 februari 2011 10:39

Har kommit fram till följande baserat på info runt i kring mig idag:


Kommunen fokuserar att ploga/sanda skolgårdar under morgonen... Det är plogbilar och skit på i princip varenda skola i kommunen...


Men har dom tänkt på detta:


Om dom inte plogar vägar och gårdar så tar sig ingen ut. dvs ingen tar sig till skolan. Vad säger vi om det??


Men det positiva är att JAG är glad över att JAG inte behöver släpa runt på barnvagn idag. Men jag tycker synd om dom i min närhet som behöver det!


Dagens morgonrunda med hunden som i vanliga fall tar typ 10min, tog idag runt 30, då det inte är plogat någonstans! Jo på ena sidan av huset... Sen tyckte jag att jag skymtade några stackare som sprang omkring med skyfflar och skulle skotta portar tror jag...


Hade med mig kameran ut.. Tog några bilder, men det blåste som fan ute så det blev inte så många... Det är faktiskt ganska mysigt med snö, men någon måtta på skiten får det faktiskt vara!


     


Typ 3 sek efter att jag knäppt kortet på snön på taket så rasade det ner en stor härlig hög strax bakom mig! Undrar om dom tänker ta hand om det eller om man ska ringa/mejla och klaga lite. JAG vill då fasiken ha en driva i skallen när jag går ut!


Nu ska jag njuta av en kopp kaffe och kolla på 7:de himlen som borde börja snart!


  

Av mintkvakan - 11 februari 2011 08:28
Det här inlägget är lösenordsskyddat.
Lösenord:  

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards