Tankar från en mintkväka

Direktlänk till inlägg 24 februari 2011

Lite mera snörvel!

Av mintkvakan - 24 februari 2011 08:43

Fortfarande febrig och sjuk! Halsen värker, dock inte lika mycket idag som igår och i förrgår, så kanske... bara kanske är denna skit påväg att försvinna!


Igår orkade jag tillochmed plocka undan lite skit och småprylar som låg överallt, så kanske orkar man dammsuga idag. Måste göras i hallen iaf... Det är så mycket grus där att det är en riktig plåga att gå där utan skor på fötterna. Så det är tur att man har tofflor! ;)


Ska se till att få inköpslistan klar tills i morgon också. Då det ska storhandlas. Tanken är att jag och skrutt ska ta oss till affären och helst hunnit klart innan karl slutar jobbet. Så jag har planerat det så här: Buss ner på stan först (bussen går ju inte dirkt till affären), in på apoteket köpa ipren, hostmedicin, nässpray och andra prylar som är bra att ha hemma när man är sjukis! Sen vidare med nästa buss till affären och handla och förhoppningsvis är i klara när karln slutar jobbet och kan plocka upp oss. Annars kommer han och gör oss sällskap inne i affären.


Tror även att det kommer en Anch förbi på fredag... Har inte hört något mera än. Men om du bruttan läser det här: Min förkylning delar jag gärna med mig av helt utan extra kostnad!! =D Man ska ju dela med sig har jag hört.


Och det va länge sen vi sågs så det är ju ganska typiskt att man gick och blev dunderförkyld nu!


Sen är det så surt att man inte kan jobba, när jag vet att man behövs. Och jag vill ju jobba. Inte inom hemtjänsten dock, men man får väl ta vad man får i dessa tider? Eller?


Nu ska jag dricka upp mitt kaffe och sen trava ut 14 minusgrader med vovven. Han lider dock inte av att det är kallt ute. Han har inte ens tid att bli trebent då det springer en löptik i krokarna nu... Så det är jag som släpar in honom så fort han har gjort det han ska.


Och i morgon tror jag även att mina paket kommer. Jag väntar på ett från korsetten.se och från Jotex. Jotex hade jag ingen aning om, eller ja jag hade glömt bort helt enkelt. Men jag fick ett mejl i går: "Dina varor är nu packade och skickade...." Korsetten.se är min födelsedagspresent till mig själv. =)



Den är sååå snygg! Tycker jag iaf, och det är ju det som räknas då det är jag som ska ha den på mig! Eller hur?


Finns en massa snygga bustiers på sidan också, men så länge jag lider utav "inga-boobs-syndrom" så kommer jag inte kunna ha någon av dom!


Nä kaffe va det!


  

 
 
Ingen bild

Anch

24 februari 2011 15:27

Jag kommer imorgon å ja är inte rädd för någon förkylning :) Jag hör av mig imorgon om vilken tid jag dyker upp, jag är barn å karl ledig ett tag nämligen :)

mintkvakan

24 februari 2011 16:48

Låter bra det!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av mintkvakan - 30 juli 2012 15:47

Är och badar med Nikko och lånebarnet Emilia!

Av mintkvakan - 25 juli 2012 03:44

Trött just nu, vill hem och sova... Önskar att våra gubbar och gummor kunde stöka runt lite så man får något att göra....

Av mintkvakan - 24 juli 2012 05:19

Bara 1timme och 45min kvar tills man får åka hem. Trött som fan är jag idag....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 12:41

"Den förlorade sonen" kom förbi för att låna telefonen så han kunde ringa till UL, och höra om hans mobil hittat dit som utlovat....

Av mintkvakan - 9 juli 2012 01:13

... får man åka hem! Sen ska jag vara ledig en vecka! Och bara umgås med mina nära och kära!...

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards