Tankar från en mintkväka

Alla inlägg under februari 2011

Av mintkvakan - 14 februari 2011 10:54

Varför visa kärlek idag om man inte kan visa det resten av året?


Gör man det... Fira på! Jag vet vad jag hoppas på idag... Något vi pratade om i helgen som nyss passerat...


Imorse när man klev upp och kollade på termometern höll man på att dö! Det va -20 grader ute.. Och typ +20 inne...


  




Men men... Nu håller man dock på att skura och städa överallt, så man kan bjuda hem folk utan att skämmas...


Lilla toaletten är skinande ren, va dock tvungen att ställa in en bunke under det droppande röret... igen... Trött jag blir!


STOCKHOLMSRÖR är NÖTTER!!!


Hade läckage i samma rör i slutet på förra året, dom va här och fixade... Och nu läcker det igen! Man blir liksom matt i hela kroppen...


Nä dags att fortsätta göra lite nytta så man kan återgå till att göra ingenting sen och klura ut vad man ska laga till middag idag...


Kanske något extra mumsigt dagen till ära? ja det visar sig!


Nä städa va det!


Hörs!


  

Av mintkvakan - 13 februari 2011 16:26

Knäppte lite kort på Cesar igår... Och han är inte som alla andra barn... Ja ni fattar när ni ser bilderna...


       

På dessa fyra bilde så blir han kliad på... Det är tydligen rart...


 

Han kan faktiskt se bra ut också...


Idag blev det åter en tur till Västerås ihopp om att hitta en USB-hdd till F. Skrev nog det tidigare...


Men iaf...


Han hittade en, samt en videokamera. En blå... Modellen som beslutades fram fanns inte i rosa... Typiskt, när jag fick välja färg... *mutter*


 


Så den är på laddning nu och sen så ska det lekas med den... Ska lära känna den, så man med den kan få fram någorlunda bra snuttar att dela med sig av.


Den och USB-hdd inhandlades på MM.


 


Sen blev det en lite tur till Billiga Nisse för att plocka upp svärmor och barn... Dom ville inte med in på MM så dom släppte vi av vid Nisses på vägen.



Sen blev det en tur till IKEA och som avslutning MAX!! Andra dagen irad... Vi kommer seriöst bli en fet familj snart! Hahahahaha!!


    


Nu är man då hemma, slut som människa och med på tok för lite kaffe i systemet, men det ska åtgärdas. Sen ska jag tömma diskmaskinen.


Hörs!


 


Av mintkvakan - 13 februari 2011 08:49

 


Strax efter 8 valde min ängel att vakna, hosta och slå på TV:n på i princip maxvolym... Så det va bara kliva upp. F låg och sov och han brukar vara uppe före tuppen så idag va det väl min tur att kliva upp och fixa kaffet!


Så jag är vaken och hoppas att det inte krävs så mycket mera av mig just nu!


Idag lutar det åt ett återbesök i Västerås, närmare bstämmt Erikslund och Media Market. F letar USB-hdd. Får se om vi hittar en... Hoppas på att vi får med oss ett stycke svärmor också... Henne lämpar vi isåfall av på Billiga Nisse medans vi är på MM. Eller på Hälla, beror på vad hon vill... =)


Ska sätta mig och klura på vad man önskar sig i födelsedagspresent också... För snart kommer väl folket börja fråga så då kan det vara en fördel att veta vad man vill ha/skulle kunna behöva.


Nu är det dags för mera kaffe... Sen ska jag nog skutta in i duschen!


 

Av mintkvakan - 12 februari 2011 20:55

Babsan, Babsan, Babsan... Vad ska man säga? Så skön snubbe... eller jag menar brud.. eller jag menar... Jag har ingen aning om vad jag menar... Men låten va trallvänlig...


Brolle va en besvikelse i mina ögon... Dom andra har jag inte ens energi till att ge en kommentar...


Fast om man prompt måste välja en favvo i deltävlingen så blir det The Moniker... Fast han lät som ett plagiat på en Beatleslåt...


Va detta tävlingens bottenskrap samlat i en och samma program? USCH!!


Tveksamt om jag kommer kolla på detta någonsin igen!!


 

Av mintkvakan - 12 februari 2011 18:01

Bilder från idag:


                  


Vi va även in en sväng på IKEA, men jag glömde ta kort... Där inhandlade jag (äntligen) halkskydd till mattorna...


Nikko köpte idag en ny skolväska med tillhörande gympapåse... Träffade även på Enköpingsfolk på IKEA, tror dom följde efter oss dit... Ja ni vet vilka ni är!


Sen tog vi en sväng förbi ÖoB när vi kom tillbaka till staden, där inhandlades ostbågar och diskmedel...


Ja vi va förbi hundrastgården en sväng också, men där va det hundar som jag aldrig sett för så jag vågade inte släppa in Bamse dit. Jag har blivit lite nojjig...


Nu ska jag surfa vidare...


DU....!! Glöm inte att kommentera!!   


  

Av mintkvakan - 12 februari 2011 11:23

ja idag verkar det bli en tur till Västerås.


  


Vi får sällskap av Jenny och Cesar. Nu ska jag göra mig redo och dricka upp mitt kaffe. F är och hämtar bil och skrutt på Örtagatan.


Hörs nog senare!


  


Av mintkvakan - 11 februari 2011 18:52

Glömde ju att jag även filmade Bamse när vi va ute... 3 korta snuttar som jag nu knåpat ihop till en film...



Åh just det... Detta är mitt 100:de inlägg i denna blogg! Grattis till det! Och en sak till om 1 månad fyller jag år! Yeeej mee!!


  

Av mintkvakan - 11 februari 2011 15:07

Va nyss ute på promenad med karl och hund. Skrutt ville stanna i soffan och kolla på Disney. Kameran var med...


                            


Hoppas det funkar att klicka på dom så dom blir lite större... Nu ska jag ta och lägga mig en stund... Huvudvärk AB håller på att öppna sin butik för 3:dje dagen irad...


  

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3
4
5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16
17
18
19 20
21 22
23
24
25
26
27
28
<<< Februari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards