Tankar från en mintkväka

Alla inlägg den 10 januari 2011

Av mintkvakan - 10 januari 2011 13:13

I brist på kappa till mina gardiner... JÄVLA JOTEX och strula!! Så blev det en liten egen påhittad lösning tillsammans med RealSkylark.


  


Ganska snyggt om jag får säga det själv.

Och så fort min kappa kommer så åker den upp, tror jag... Vi får se när den kommer...


Och medans en annan har pysslat med gardiner osv så va skrutt ute en liten stund och åkte lite pulka utanför...


    


Bamse ville också se när lillhusse åkte pulka så han fick lov att hoppa upp på bordet och titta ut.


Nu ska jag ta och prata med en skrutt som troligtvis tappade sitt glada humör någonstans utomhus i snön och nu är tvärilsken, för att han inte får spela Wii. Utan i stället ska städa sitt rum som han själv sa att han redan skulle gjort i går.


Och det ligger typ 20 bilar på golvet, tar max 4 minuter att plocka undan så jag kommer in med dammsugaren.


  

Av mintkvakan - 10 januari 2011 08:24

Ja idag va man nog antagligen uppe före tuppen! Länge sen nu man klev upp så här tidigt.


Första klockan ringde 06:50, den slog jag av fortare än kvickt och somnade om och väntade på nästa klocka... Den ringde 07:10, då hade man inte så mycket till val. Det va bara att kliva upp ur sängen och låtsas att man va vaken.


Läste EP sen så väckte man skrutt som va på okrisstligt bra humör. Massor med pussar och kramar fick man. Och det mina vänner händer inte ofta på morgonkvisten!


Men det är bara att vänja sig. För i morgon börjar skolan igen. Så då ska skrutt vara uppe senast 07 för att hinna vakna, äta frukost och klä på sig. Och hinna möta upp Lisa som han brukar göra sällskap med.


Nu sitter man och lyssnar på RIXfm och dricker kaffe. Nu är det snart dags att fylla på kaffekoppen och ta sig några bloss och sen kanske trava ut med hunden på en liten morgonrunda... Se om man kan ta med sig en liten kamera kanske?


  

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards