Tankar från en mintkväka

Alla inlägg den 24 januari 2011

Av mintkvakan - 24 januari 2011 21:58

Ska strax dejta min kudde...


Ska upp en hel timme tidigare än vad jag brukar, då jag börjar jobba 07:15, eller jobba och jobba, jag ska gå intro på ett ställe. Hemtjänsten...


Ska bli spännande det här...


Och jag tror tillochmed att jag har klurat ut vart alla hemtjänster håller till nu. Ja dom jag ska jobba för iaf.


Enögla håller till där dom alltid hållit till.

Ljunggården håller till i källaren på A-huset och Vårfru håller till i Ljunggårdens gamla lokaler i E-huset...


Kunde inte Ljunggården stannat där dom va och så kunde Vårfru tagi lokalen i A-huset? Varför mblera om så där!? Man blir ju förvirrad!!


 


Sen på onsdag ska jag ha introkväll. Då jobbar jag mellan 15:30 och 22:00. Torsdag har jag möte med skolan mellan 15-16...


Fredagen är enbart min! Då ska jag göra så lite som möjligt på så lång tid som möjligt!


Eller kanske städa lite... Och dammsuga, om skuldran tillåter det alltså...


Nu ska jag hångla upp min kudde och lägga en patiens eller sju på datorn och sen sova...


Hörs kanske i morgon!


 

Av mintkvakan - 24 januari 2011 09:57

Har nu varit hos husläkaren... Han kände och klämde på min skuldra, men inte blev varken han eller jag något klokare av det...


Ipren och massage kom han fram till efter en lång stunds klurande och en massa konstiga frågor.


Sen kollade han på mina tår som även dom bråkat en massa den senaste tiden...


Diagnos på dom: Överhettade tår.


Dom har haft det FÖR varmt och skönt under vintern så dom har på ren svenska blivit överhettade, fått värmeslag!


Så han sa att det fanns två alternativ:


  1. Snitta upp och tömma, med en stor risk att problemen fortsätter.
  2. Ta en massa fotbad med antingen salt eller grönsåpa i.

Jag valde alternativ 2!!


  


Och då tyckte han även att jag kunde svalka fötterna genom att gå barfota.


Sen trodde jag att vi va klara, då börjar han fråga om skuldran igen, en massa konstiga frågor...


Men det slutade med att jag fick gå till labb och lämna prover på bla. Sköldkörteln (igen) och borrelia. Så nu är det bara att vänta på resultaten. Jag skulle få hem dom på posten.


Tack sötaste L för att du följde med! Va superskönt att ha dig som en trygghet i väntrummet!


Nu ska jag ta mig något att käka och en kopp kaffe!


Hörs en annan gång!


  


  PS. Idag är det 11 månader kvar till julafton! D.S   


Av mintkvakan - 24 januari 2011 07:44

Idag ska man då till doktorn... Yeeeeeeeeej!! Eller inte!!


     


Han ska kolla på min skuldra samt undersöka mina tår som bråkar. dom svullnar upp, kliar och gör ont som fan!


  

Translate

Min Facebook Sida

Presentation


Mina ord mina tankar. Kan du inte hantera dom råder jag dig till att sluta läsa denna blogg!

Min Bamse

  Min Bamse, chihuahua/papillon korsning, och världens fåntratt!

Sök i bloggen

Missa inget

Vännernas Bloggar

Intressanta bloggar

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3 4
5
6 7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18 19 20
21
22 23
24
25
26 27 28
29
30
31
<<< Januari 2011 >>>

Omröstning

Har du körkort?
 JA
 NEJ
 Håller på att ta
 Inte 18 än...

Kategorier

Senaste inläggen

Arkiv

Creeper

Pinga Frisim Creeper MediaCreeper

Ovido - Quiz & Flashcards